Get out from my room - Part 12

”You’re going. But it’s always good to dream, though.” Sa han i en axelryckning och gav mig ett litet fräckt leende, som om han nyss vunnit något. Fan eller att han nyss gjorde, jag ska verkligen göra det svårt för honom imorgon, ingen av dem kommer ändå vara med mig på skolan. För att få reda på vad jag gjort hela dagen måste rektorn få tag i mig och han kommer inte vara in närheten. Jag kommer vinna tävlingen jag uppgjort mellan oss i huvudet, jag. Inte han. 

Jag stönade till när den irriterande väckarklockan ringde i mina öron. Desperat försökte jag att trycka en kudde över mitt huvud så att jag skulle få sova igenom dagen, men djävulsaken ringde fortfarande lika högt. Självklart gällde den där dumma regeln om elektronik fortfarande. Därför hade min mobil – som hade fungerat som en perfekt uppväckning – beslagtagits av den lockiga av oss i huset - och ersatts med en gammal hederlig väckarklocka. Jag skulle inte vara särskilt förvånad om de hade beslagtagit min hårfön också. Med ansiktet i kudden fumlade jag med handen efter väckarklockan och hittade den tillslut, jag drämde hårt och irriterat till den. Till min lättnad tystnade den. Jag slapp ur mig en lättad suck innan jag slöt ögonen igen och försökte sova. Men efter ungefär fem minuter var dörren tvungen att slås upp och in klampade någon som bestämde sig för att vara så högljudd som möjligt. Fuck my life.

”Diamond, you have to get up!” Louis starka och lätt raspiga röst fyllde upp hela rummet och studsade mellan dom smala väggarna.  Jag började slå runt mina armar och ben i luften, i hopp om att träffa honom så att han fattade att jag inte ville ha honom här, men det ända jag träffade var tom kall luft som snabbt la sig som ett kallt täcke runt min kropp. Jag drog snabbt åt mig täcket som halkat lite åt sidan av mitt flaxande och la det tätt omkring kroppen.

”Diamond, what are you doing?” Även om jag inte kunde se honom visste jag att han skrattade åt mig. Fråga mig inte varför jag visste det. Jag bara kände det på mig.

“Leave me alone”, mumlade jag irriterat samtidigt som jag begravde ansiktet så långt ner i kudden att jag knappt kunde andas, det var lika bra det. Kunde han inte bara lämna mig ifred? Alla vet att tonårstjejer behöver sova på morgonen eller rättare sagt inte vill kliva upp på morgonen.

”No, cause you’re going to… school!” Sa han muntert. När det sista ordet uttalades kände jag hur min kropp träffades av kyla återigen. Jag snurrade runt och försökte få tag på mitt täcke som Louis nu höll i sin hand, men han stod för långt bort från sängen för att jag skulle kunna få tag i det från den punkten jag satt. Jag suckade högt och irriterat.

”You don’t mess with Diamond in the morning”, väste jag åt honom och tog ett språng mot honom, men i sista sekunden gick han undan. Han började verkligen gå mig på nerverna. Ett busigt leende smög fram på hans läppar och innan jag visste ordet av hade han rusat ut ur rummet, med täcket i hans famn.

”Try to catch me if you can!” ropade han och jag hörde hur han skrattade. Så omoget. Jag orkade inte springa efter honom, och eftersom jag visste att om jag inte skulle gå ner så skulle Louis komma tillbaka och släpa med mig ner till köket. Så jag drog på mig ett par mjukisbyxor som låg närmast mig på golvet och gick ut ur mitt rum.

När jag kom ner till köket satt Harry, Zayn, Niall och Louis – som nu använde mitt täcke som sittunderlag – runt bordet medan Liam stod vid spisen och stekte något som såg ut som ägg. Hur orkade de vara uppe så här tidigt? Jobbade de ens? Alla hade på sig liknande kläder; T-shirts utan tryck eller med tryck, jeans eller chinos. Alla förutom Harry som endast hade på sig ett par svarta kalsonger. Jag sänkte snabbt ner blicken, jag ville inte att han skulle tro att jag stirrade även om jag var tvungen att erkänna att han hade en ganska snygg kropp. Vilken tjej som helst i min ålder, skulle ha dödat för utsikten jag hade framför mig just nu, alla förutom jag. Det var bara fruktansvärt pinsamt och irriterande.

”Harry, put some clothes on”, mumlade jag när jag drog ut stolen bredvid Louis och satte mig. Jag stirrade surt mot honom och han gav mig bara en jag-är-oskyldig-blick. Jag vände blicken tillbaka mot Harry. Som nu hade ett vinnande leende placerat på hans ljus rosa läppar.

”What, you don’t like what you see?” flinade han och strök med handen längs med hans överkropp. Över hans bröst, ner lite mer i mitten över hans magmuskler, ner mot naveln.. Woah! Diamond, What the fuck? Det var nästan som om han fick mig att gilla det, men det gör jag helt klart inte. Jag skakade desperat av mig tankarna som var placerade i mitt huvud, en ljus rosa färg tog plats på mina kinder, som tur så tror jag ingen såg.

“You should be pleased that he’s not completely naked”, flikade Louis in och jag rynkade automatiskt på näsan vilket fick alla runt bordet att skratta. Niall skrattade högst och mest men Liam som stod och stekte ägg borta vid spisen försökte desperat hänga med i samtalet och verkade inte ha fattat grejen förrän några sekunder senare.

“But if you want me to be, I could…” fortsatte curly och blinkade med ena ögat åt mig. Jag som precis tagit en klunk av vattnet som varit placerat framför mig, stelnade hastigt till med uppspärrade ögon vilket fick mig att hosta till och samtidigt försöka svälja, vilket inte var så lätt. Men tillslut gick det, alla hade återigen börjat skratta.

“No, Harry. Gross.” Sa jag smått generat, jag kollade snabbt så ingen hade sätt. Det hade ingen, tror jag… whatever.

Jag vände blicken mot Zayn som satt och skruvade sig konstigt på sin stol och tycktes stirra på Harry som om han ville döda honom. Men när han märkte att jag tittade på honom så log han lite osäkert mot mig. Okej?

Det vart en ganska lång tystnad som jag tyckte var skön, men som tydligen de andra killarna tyckte var pinsam, så Liam bestämde sig för att bryta den.

”So, how did you sleep, Diamond?” Frågade Liam, som samtidigt vände sig om mot oss och log vänligt mot mig. Jag ignorerade honom genom att ta en skiva ost som jag stoppade in i min mun. Liam höjde lätt roat på ena ögonbrynet och vände sig sedan om för att fortsätta steka.. vad han nu stekte.

Jag svepte i mig resten av vattnet i mitt glas och reste mig upp sedan upp. Allas ögon riktades mot mig, till och med Niall’s som innan hade varit helt fokuserad på berget av mat framför honom. Det såg ut som hela världen var placerad uppe på hans tallrik. Louis skulle just öppna munnen när jag besvarade hans fråga som han aldrig hunnit ställa.

”I’m not that hungry.” Han nickade och jag drog mig snabbt bort från köket, på bara några steg var jag ute från rummet.

 

 

Tjugo minuter senare stod jag framför spegeln i mitt rum iförd en röd BH och ett par matchande spets trosor. Mitt mörka hår var trassligt och nytvättat, jag hade inte hunnit dra på någon mascara än och högar av kläder var placerade lite här och var runt omrking mig. Jag hade stått och speglat på min spegelbild i några minuter utan att röra mig, utan bara kollat. Allt kändes så himla fel, men ändå rätt. Men det erkände jag helst inte för mig själv, jag gillar inte det här och kommer aldrig göra. Jag kommer alltid vilja åka tillbaka till Sverige.

Jag skakade på huvudet och drog vänsterhanden genom mitt toviga hår och fortsatte granska mig själv, från topp till tå. Mina mörka ögon lyste inte av iver som de hade gjort när vi fortfarande bodde i Sverige. De lyste inte som när jag och mamma brukade skratta åt alla dåliga skämt som vi kom på tillsammans eller som när jag spenderat tid med mina kompisar, dom lyste aldrig av glädje alls längre.  Mitt hjärta var längre inte glatt, det var tyngt av sorg. De som hade trott att jag skulle få ett bättre liv i London måste ha varit galna. Fan heller att det var bättre här, allt var bättre förr. Varför var det mamma som fick den där jävla cancern för? Varför? Varför frågar jag mig det varje dag? Och varför, varför känner jag samma obekväma tyngd någonstans långt in i magen varenda gång? Jag är så dum, så jävla dum.

När jag kände tårarna komma trängde jag tillbaks de och drämde sedan till spegeln så hårt att jag trodde att glaset skulle spricka. Som tur blev ingen skada skedd, varken på mig eller spegeln. Grejen är bara det att jag skulle ha förkänat det, skulle jag må bättre av det? Jag skakade snabbt av mig tanken. Jag hörde steg utanför min dörr och någon sekund efter slogs min dörr upp. Där stod Zayn.

”I heard a something. Are you al-” Han avbröt snabbt sig själv när han såg vad jag hade på mig. Färgen på hans kinder ändrades snabbt till en ljus röd nyans. Någon sorts panik attackerade mig inom några sekunder och försökte därför täcka så mycket av min kropp med min vänstra arm samtidigt som jag ryckte åt mig det närmaste föremålet som råkade vara min väckarklocka och kastade den mot Zayn. Han duckade så att klockan flög ut genom den öppna dörren, träffade väggen utanför och splittrades i tusen bitar. Nästa sak var en kudde som jag lyckades träffa Zayn i ansiktet med.

”I’m sorry Diamond, I’m sorry!” Sa han till mig samtidigt som han i desperata försök försökte skydda sig från sakerna jag kastade emot honom. Därför höll händerna för hans ansiktet som ett skydd. Långsamt började han backa ut ur mitt rum.

”Apology not accepted! And don’t forget the rule number two!” Skrek jag och kastade en borste mot honom som också missade honom. Jag började leta efter andra saker att kasta.

Harry hade kommit för att se vad som stod på. När han såg mig stod han bara och stirrade utan ett enda ord, hans käke hängde i riktning mot golvet. Jag kände hur mina kinder steg till hundra graders värme och hur de färgades rosaröda som de brukade göra när jag var generad. Den senaste gången jag varit såhär generad var när jag hade råkat tappa min bikiniöverdel när jag gick i åttan och alla stirrade på mig.

”Wow”, sa curly till slut. Zayn stod fortfarande med händerna för ansiktet, rädd att jag snart skulle börja avfyra saker igen. Kan det här bli värre?

”What’s going on-” Liam dök snabbt upp tillsammans med Louis och Niall i en eftertrupp, alla tre stannade till och fäste även de sina blickar på mig. Jag befann mig i samma rum som fem tonårskillar iklädd i inget annat än underkläder. Jag hade bara lust att sjunka ner genom golvet och dö. Jag plockade snabbt upp en lila blommig BH och höll upp min hand i luften som om jag skulle kasta den mot dem.

”What the fuck is your problem? Leave!” skrek jag åt dem och det var då de vaknade upp ur sin lilla ”trans” och nästan snubblade över varandra när de försökte att ta sig ut ur mitt rum alla samtidigt.

 

~

 

”Do you really need money for school?” Jag ryckte till när curlys raspiga röst nådde mig. Han hade kommit fram till mig från absolut ingenstans när jag höll på med att stoppa ner min plånbok i jackfickan. Vad vill han nu då?

”Yeah, cause if the food in school is uneatable I can always buy food”, ljög jag. Harry höjde på ena ögonbrynet som om han visste att jag ljög, men ryckte sedan på axlarna och bestämde sig för att inte bry sig. Han ställde sig så att hans högra sida lutade mot väggen och sedan lade han armarna i kors.

”Do you want me to drive you to school?” Frågade han med höjda ögonbryn, jag skakade på huvudet och kollade fickorna en sista gång om jag hade allt, vars är nycklarna?

“No, I’m taking the bus”, svarade jag och ryckte åt mig nycklarna som hängde på kroken innan jag öppnade ytterdörren för att lämna den här circusen, äntligen skulle jag få lite lugn och ro.

”Good bye and have a nice day”, sa jag sarkastiskt och avfyrade ett falskt leende mot Harry. Han bara skakade roat på huvudet och stängde sedan dörren bakom mig när jag gick ut. Äntligen är jag ensam, trodde dom verkligen att jag tänkte gå till skolan? Idioter.


Hej där! Förlåt för att det tog sån himla lång tid, jag och Klara har haft ganska mycket att göra och det har hänte rätt mycket - inget allvarligt dock, men ändå. Klara (med lite hjälp av mig) har skrivit det här kapitlet! :D

 

Kommentera nu, babes! Det är inga som gör det, jag vet. Vi ska uppdatera bättre! Jag har planer för nästa kapitel och ska därför börja skriva direkt! Det kommer inte ta lika långt som det här! Det skulle verkligen vara roligt om du bara lämnade en liten kommentar! Inte så jätte långt men, det är ett väldigt speciellt kapitel!! :)

 

Kram, ses snart! :D

Felicia! x


Kommentarer
Postat av: lisa

hej älskar bloggen och älskar verkligen att hon är en sån där "Bad girl" haha

Svar: Tack så mycket! Det gör vi också! :D
Felicia och Klara! x
weloveoned.blogg.se

2013-02-18 @ 20:04:23
URL: http://liisamarkman.blogg.se
Postat av: -

gud vad jag älskar när hon är en sån där typiskt bad girl! hhah och försök få henne och Zayn i en kärleksromans pleaseee dem skulle soooo passa tillsammans :D

Svar: Haha, ja jag vet! Det är faktiskt jätte roligt att skriva om att hon är sån! :DDu får se vad som händer, så du håller alltså på Ziamone? haha :) Tack för den fina kommentareeeeeeeeeeen!!!!!!!!!!!!!


Felicia och Klara! x
weloveoned.blogg.se

2013-02-18 @ 20:40:13
Postat av: Nathalie

Det gör absolut ingenting om uppdateringen inte är på topp hela tiden för varje gång det finns ett nytt kapitel att läsa är det värt väntan! Haha älskar Louis och hans omogenhet. Längtar till nästa kapitel :DD

Svar: Jo, det gör nog lite, haha! Men det är bra att du tycker om det, för att vi gillar att skriva och driva novellen! :D Haha, jag och Klara älskar också det! <3 Så du hejar på Douis? :D

Felicia och Klara! x
weloveoned.blogg.se

2013-02-18 @ 22:19:47
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Julia

Älskar den! Snälla försök att skriva lite oftare? :D

Svar: Tack, vi älskar att driva den! Det ska vi göra, förlåt för väntan och tack för den fina kommentaren! :D
Felicia och Klara! x
weloveoned.blogg.se

2013-02-18 @ 23:37:26
Postat av: Anonym

så sjukt bra :D love it!

Svar: Så sjukt roligt att du tycker om det! haha, tack för den fina kommentaren! <3
Felicia och Klara! xx
weloveoned.blogg.se

2013-02-19 @ 00:25:01
Postat av: Issa

Sjukt bra och lätt värt väntan! Älskar hennes personlighet och allt! Älskar hur annorlunda den här novellen är om man jämför med andra! Älskar allt med den! En av mina absoluta favorit noveller! Kram på er tjejer! Ni är grymma! Xx

Svar: Fett glad man blir av den här kommentaren! Tack så sjukt mycket, vi älskar att skriva om det! Och som du sa så tycker rätt många att den är olik andra vilket är bra, det är inte roligt att skriva om någonting som alla andra också skriver om, inte heller roligt att läsa om! :D Åh, vad roligt! Tack så himla mycket Issa! Du är grym! Kram på dig! Xx
Felicia och Klara!
weloveoned.blogg.se

2013-02-19 @ 22:04:24
URL: http://dreamoned.blogg.se
Postat av: Wilma

:o
Trodde jag hade skickat en kommentar för längesen men uppenbarligen skickades den aldrig...

Älskar den här bloggen, novellen är grym och älskar att det helt plötsligt kan komma jäääätte långa kapitel! Den är grymt kul att läsa!
Längtar till nästa!xx

Svar: Blogg.se kan vara lite knepigt ibland, men det är ju bra att den kom fram nu! Tack så hemskt mycket för din fina kommentar! Vi älskar att driva denna blogg, så det är alltid kul med roliga kommentarer :D Och vi tycker även att det är roligt att det blir långa kapitel nu och då, så ni alla får något långt att läsa!
Tack så hemskt mycket Wilma, du är awesome! :D<3


Kram, Klara xx
weloveoned.blogg.se

2013-02-20 @ 14:53:14
Postat av: -

Sjukt bra asså !! (Y) Love "bad"-Girl grejen ;D Snälla låt de bli Zayn som får bli "romansen" (Hahah) elr vad man nu ska skriva.
Hittar typ inga med honom,men tusentals med Harry (Inte för att jag har något emot Hazza, ofc not :o) Sjukt bra novell, Love:It :3 Mooree pleaseee ;)

Svar: Tack så himla mycket! Det är jätte roligt att få en sån fin kommentar som diiiiin! Våga att skriva namn nästa gång! :D Ja, haha, jag älskar också att hon är lite "bad-ass", haha! :D Det är liksom en väldigt stor del av novellen och ibland är det lite jobbigt att skriva om hur hon alltid hatar "allt" , typ, men ändå skit roligt! Eftersom så många gillar det! :D Ja, du får se vem det blir! Jag antar att du håller på Ziamone! Tack så mycket! Det kommer upp imorgon eller idag vi får se! :D

Felicia! xx
weloveoned.blogg.se

2013-02-23 @ 02:24:23
Postat av: Johanna

Grymt som vanligt! När kommer nästa?:):):)

Svar: Tack så myckeeeeeeet! Ni är grymma läsare! :D Det kommer nog upp någon gång i veckan, jag har väldigt mycket just nu så jag vet inte om det kanske kommer imorgon eller på fredag...Felicia! xx
weloveoned.blogg.se

2013-02-25 @ 16:01:50
Postat av: Emma ^^

Åh. snälla. skriv ett inlägg till. Denna bloggen är som en drog :')

Svar: Tack så hemskt mycket! Det glädjer så sjukt mycket! :'D Ett nytt inlägg kommer någon gång under veckan tror jag (både jag och Felicia har sportlov)!
Stay awesome!
Klara xx
weloveoned.blogg.se

2013-02-27 @ 17:25:55
URL: http://madangerous.blogg.se
Postat av: Julia

Åhh har längtar till nästa kapitel haha! Älskar hur ni skriver, ni är grymma! :)

Svar: Tack, tack, tack! :D Eftersom jag och Felicia har sportlov i veckan så kommer det troligtvis ett nytt kapitel då! :D
Stay awesome!

Klara xx
weloveoned.blogg.se

2013-02-28 @ 15:50:47
Postat av: Julia

Åhh plizz skriv mer snart! :D

Svar: Åh, förlåt för långa väntan har haft jäääätte mycket saker att göra och känt mig allmänt seg och har inte haft så mycket idéer till novellen, men det är snart klart (tror jag) det kommer hända ganska mycket i kapitlet så det tar ett tag att skriva! Håll ut, Julia! :D






Felicia! xxx
weloveoned.blogg.se

2013-03-07 @ 21:10:22
Postat av: Lovisa

jätte bra :) <3

Svar: Tack! Håll ut för kommande kapitel, det går verkligen segt! Jag hoppas du kommer gilla det också! ;D <3
Felicia! xoxo
weloveoned.blogg.se

2013-03-09 @ 10:36:29
URL: http://lovisajoonsson.blogg.se
Postat av: Wilma

Hoppas verkligen på ett nytt kapitel snart igen, tittar in här flera gånger om dan för att se om ni har uppdaterat och hoppas verkligen att ni inte har glömt bort oss här igen. Vet inte om ni får något mejl eller nåt när ni får en kommentar så tänkte att jag postar en bara för att påminna er. :*

Svar: Förlåt för den sega uppdateringen, kapitlet är snart klart! Det blir ett kapitel laddat med rätt så mycket grejer! Har två prov att plugga till och har varit upptagen hela veckan med dans, slalom, familjen, kompisar och massa andra saker! Jag och Klara håller på att planera för fullt för IWMTB, massor av saker kommer att hända! Så jag har inte hunnit skriva sådär mycket som jag planerat att göra, ska skriva så snabbt som möjligt! Jag har inte glömt er får så himla dåligt samvete men har verkligen haft fullt upp varje dag!

Du är verkligen bäst, jag älskar såna här kommentarer som påminner mig om hur fina läsare vi har och varför jag älskar att skriva! Jag tror faktiskt du kommer gilla det kommande kapitlet!


Tack för din fina kommentar, Wilma! Håll ut lite till bara! :D
Felicia! xxx
weloveoned.blogg.se

2013-03-09 @ 22:26:03
Postat av: Cassie

Asså älskar eran novell :D x Jätte bra verkligen, men kan ni uppdatera lite oftare ? Haha vill inte klaga men har kollat flera gånger om de kommit nytt kap. :( Vill bara påminna er XD Men jätte bra kapitel verkligen (vilken dom typ alltid är ) och Snäääällaaa uppdatera så snart så möjligt, Och låt de bli ett extra långt kap! :D Och juste ! SNÄLLA låt de bli Ziamone ;)) Hittar typ ingen med honom :( xx

Svar: Åh, tack så mycket! Blir jätte glad när vi får så fina kommentarer! Nej, det är helt lugnt att du säger till för vi behöver lite mer press just nu! Vi har försökt uppdatera i flera veckor nu eller mer men det har inte blivit av för dom senaste veckorna har vi båda haft jätte mycket saker att göra i skolan och har varit tvungen att prioritera dem, men vi har bara ett prov kvar nu som är in planerat och vi ska försöka uppdatera så snart som möjligt! Både jag och Klara har haft dåligt samvete på grund av att ni får vänta så länge! Men det kommer bli ett långt kapitel med mycket händelser! Vi har också lagt ner jätte mycket tid på att planera in andra saker som kommer i novellen vilket vi båda längtar efter att få skriva! Håll ut lite till, ni har varit så duktiga! Haha, låter som en mamma! Tack för din fina kommentar Cassie! <3

Felicia! xxx
weloveoned.blogg.se

2013-03-18 @ 20:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback